You are currently viewing Matematyczne Wykłady Uniwersytetu Warszawskiego dla uczniów ZSO

Matematyczne Wykłady Uniwersytetu Warszawskiego dla uczniów ZSO

Odkrywanie Matematycznych Tajemnic! Fascynujący wykład doktora Michała Korcha z Uniwersytetu Warszawskiego, przeznaczony dla uczniów pierwszych klas liceum o profilu akademickim w ZSO w Mogielnicy.

W miniony piątek, 8 marca 2024 roku, uczniowie pierwszych klas liceum mieli niepowtarzalną okazję, aby uczestniczyć w fascynującym wykładzie online, prowadzonym przez doktora Michała Korcha z Wydziału Matematyki, Informatyki i Mechaniki na Uniwersytecie Warszawskim. Temat wykładu: „Wyspy, kredki, mosty i mapy, czyli co zrobić z grafem”, wzbudził zainteresowanie wśród młodych umysłów, zwłaszcza tych z klas o profilu akademickim.

Wykład otworzył dr Korch, przedstawiając kontekst tematu. Wskazał na znaczenie grafów w dziedzinie matematyki i informatyki oraz ich praktyczne zastosowania w rzeczywistym świecie. Następnie przeniósł uwagę na kreatywne aspekty grafów, wprowadzając elementy takie jak wyspy, kredki, mosty i mapy, które stanowią ciekawy sposób na zainteresowanie młodych słuchaczy.

Niezwykle ciekawym momentem prezentacji było omówienie problemu mostów królewieckich, który jest klasyką w teorii grafów. Uczniowie mogli zobaczyć, jak za pomocą grafów można modelować rzeczywiste sytuacje oraz jak używać matematycznej abstrakcji do rozwiązania praktycznych problemów.

Wykład dr. Michała Korcha stanowił dla uczniów doskonałą okazję, by poszerzyć swoje horyzonty matematyczne i odkryć fascynujący świat grafów. Uniwersytet Warszawski, organizując tego typu inicjatywy, pokazuje swoje zaangażowanie w rozwój naukowy oraz promowanie edukacji matematycznej na różnych poziomach.

Dziękujemy dr. Michałowi Korchowi oraz Uniwersytetowi Warszawskiemu za możliwość uczestniczenia w tym inspirującym wydarzeniu, a panu Kamilowi Piechowi za zorganizowanie tego przedsięwzięcia w naszej szkole. Mamy nadzieję, że taka inicjatywa stanie się częstym elementem programu dla uczniów zainteresowanych matematyką i naukami ścisłymi.